#Ціна_інформації

Коли ви востаннє платили за інформацію?

Чи платили взагалі колись?

Раз не платите ви – платить хтось інший!

Зараз інформації море.

Вона всюди.

Можна знайти будь-що за лічені хвилини. У

се це безкоштовно.

Максимум, за що доводиться платити, це операторам, які забезпечують трансляцію десятків телеканалів, та інтернет провайдерам. При цьому щороку шоу, серіалів і десятків інших форматів стає дедалі більше. А вони все красивішими. Усе це коштує грошей. Багато грошей. Проте глядач за це не платить.

Звідки ж тоді гроші? З реклами?

На утримання інформаційного телеканалу потрібно сотні тисяч доларів на місяць. Всеукраїнське онлайн-медіа – десятки тисяч. Через рекламу вони перекривають лише частину. Решта – це дотації власників. Більшість українські медіа – збиткові. І так було завжди. Але вони продовжують розвиватися, випускати нові шоу, програми, проєкти.

Звідки гроші?

Інформація – це також товар, як і все інше. Вона має свою ціну. Ми платимо чимось іншим, проте не менш цінним ніж гроші. Наприклад, з «безкоштовними» соціальними мережами ми розплачуємося своїми даними.

Медіа платять ті, кому потрібна їхня аудиторія. Тобто те, на що ми спираємося, використовуємо у прийнятті рішень, кимось оплачено. А чому цей «хтось» платить? Він меценат чи благодійник? Ні. Він просто хоче, щоб ви робили те, що потрібно йому. Україна не унікальний випадок. Так інформація працює у всіх демократіях. Від рішення більшості залежить прийняття ключових рішень у країні. Є багато людей, які цей вибір хочуть контролювати.

Як із цим борються у світі: створюючи сильні НЕдержавні канали (суспільні мовники), які фінансують самі глядачі. Так, наприклад, працює ВВС. Тобто навіть ВВС не вистачає рекламних грошей, їм потрібні додаткові — і за це платять люди.В Україні ніхто не платить.І так у багатьох європейських країнах, у них є свої суспільні медіа. За ці канали платять абонплату мешканці країни. І ці канали працюють не для того, щоб мати більше реклами чи покровителів, а для того, щоб задовольняти потреби саме аудиторії.

Про це та багато іншого буде розказувати Оксана Мороз в рамках базового онлайн-курсу з інформаційної гігієни Як захистити себе та ближніх від інфовірусів | Базовий онлайн-курс.

Старт: 24 травня, всього буде 5 лекцій за 10 днів. Курс безкоштовний за умови попередньої реєстрації.