Ірина Андріївна Сліпухіна успішно реалізувала цей мікропроєкт.
В умовах дистанційного і змішаного навчання загострилася проблема формування дослідницьких навичок в природничих науках, що має відбуватися, насамперед, під час виконання лабораторних робіт і навчальних досліджень. Її вирішення може бути здійснене декількома практичними способами, які були апробовані нами на практиці й окреслені як інструментальна цифрова дидактика!
Насамперед, це самостійне експериментування вдома з використанням підручних засобів. Студенти в такий спосіб самостійно планують дослідження, створюють «установки» і доходять висновку щодо того, як коректно зняти й оцінити дані вимірювання!
Корисними в цьому випадку є можливості смартфонів з вбудованими чутливими елементами: датчиком наближення, освітлення, акселерометром, гіроскопом, магнітометром, GPS та іншими. Дієвим підходом також може стати використання засобів для відеоаналізу експериментів, явищ і процесів. З цією метою використовується програмне забезпечення, зокрема, безоплатне!
Як зазначають студенти, за таких «лабораторних» занять фізика несподівано виявилася досить близькою і відчутною, а постановка і проведення експериментів в домашніх умовах, – цікавішим і складнішим, порівняно з аналогічним дослідженням в умовах лабораторії ЗВО!
Якщо під час проведення експерименту виникали проблеми, це також допомагало глибше їх зрозуміти. Виконання таких навчальних досліджень є, по суті, проєктом. Його реалізація неодмінно супроводжується формуванням і розвитком, не тільки дослідницької компетентності і предметних знань, а й soft skills: креативності, критичного мислення, тайм-менеджменту, вирішення проблем тощо.
Розроблені експерименти залишаться важливим дидактичним засобом і в умовах аудиторного навчання, вони урізноманітнять і підсилять звичайні лабораторні заняття. Одним із найбільш ефективних може стати підхід, за якого готові до використання експериментальні установки замінюють на набір пристроїв та інструментів, схожий на майстерню, в якій студенти зможуть вибудувати і виконати власний експеримент!
#Інноваційний_Університет #ІУ_Зимова_Школа #Рада_молодих_учених_при_Міністерстві_освіти_і_науки_України @youngscientists.ua #Stoprussia #stopwar #standwithUkraine #We_will_win_the_aggressor_russia